Marka İsmi Analizi

Marka isimlendirmesi neden önemlidir?

Dış pazarlarda doğrudan veya küresel olarak internet vasıtasıyla satılacak ürününüzün marka ismi oldukça önemlidir. Süreç bazı spesifik riskleri barındırır. Ürün adınızın hedeflenen ülkelerde olumlu bir çağrışım yapacağından emin olmak isteyebilirsiniz. Bu amaçla, çeşitli diller ve farklı kültürlerin bulunduğu bu hedef pazarlar için uygun olup olmadığını bilmeniz gerekecektir. Marka ismi analizi pazar araştırması ve pazarlama planınızın bir parçası olmalıdır. 

Sıradan İngilizce kelimeler bile diğer pazarlarda marka ismi veya marka sloganı olarak kullanılmakta ve istenmeyen sonuçlara neden olabilmektedir. Kullanılacak isimler diğer dillerde tamamen başka bir anlama gelebilir. Bir kelimenin veya ismin söylenişi farklı bir algı meydana getirebilir. Hatta hedef dilde alay konusu bile olabilir. En kaliteli ürünler nihayetinde dış pazarlarda satılacaktır, dolayısıyla marka isminin veya ürün isminin hedef pazarların dillerindeki  çağrışımları daha başlangıçta araştırılmalıdır. Ürün pazara çıkarıldıktan sonra ismini değiştirmek oldukça pahalı olacaktır. Yapılması gereken şey basittir: Gereksiz riskleri almamak. Kısa bir araştırma muhtemel problemleri hızlıca ortaya çıkaracak veya güvenle ileriye bakmanıza imkan sağlayacaktır. Ayrıca markanız diğer kültürlerde bir varlığa dönüşecektir.

 

İsimlendirme neden zordur?

İsim verme markalandırma sürecinde en zor işlerden birisidir. Hatta bir ürüne isim bulmak bu ürünü büyük bir pazarda başarılı bir şekilde satmak kadar önemli ve zor bir süreçtir. Çünkü;

  • Herkesin isim konusunda kendisine göre bir fikri vardır ve birçok insan kendi önerisinin en iyisi olduğunu düşünmeye eğilimlidir.
  • Belirlenen isim için .com veya .org uzantılı URL almak artık çok zor hale gelmiştir.
  • İsimler marka sloganı ile birlikte kullanılacağından karmaşıklık daha da artar.
  • Marka ismi ve sloganı aynı kelime ya da kelimeleri içerdiğinde iş biraz daha zorlaşır.
  • Ana marka ismi ile alt marka isimlerinin birbiriyle uyumlu olması gerekir.
  • Farklı kelimeler farklı insanlara değişik anlamları çağrıştırırlar.
  • Eğer marka küresel bir marka olacak ise, marka isminin hedef ülkelerin dilinde ve kültüründeki anlamını dikkate almak gerekir.
  • Bazen bir ismin kısaltması başka bir dilde istenmeyen bir şeyi çağrıştırabilir.
  • Karmaşık kavramların bir kaç kelimede ifade edilmesi zor bir iştir.
  • İsimler tescil edilmiş marka isimleri olmamalıdır.

 

Marka ismi analiz ekibimiz kimlerden oluşuyor?

Yaklaşık 15 yıldır ürün ya da marka isimlerinin Türkçe ve Türk kültürüne uygunluğunu değerlendiren analizler yapıyoruz. Marka ismi analiz ekibimiz ana dili Türkçe olan dil uzmanlarından oluşmaktadır. Kaynak dile ve Türkçe'nin dilbilgisi kurallarına hakimdirler. Analistlerimizin özelliği sadece hedef dili konuşmaları değildir, aynı zamanda özel eğitim almış dil uzmanlarıdırlar. En az yüksek lisans seviyesinde dil alanlarında eğitim altyapısına sahiptirler. Pazarlama alanında deneyim ve bilgi birikimleri vardır. Marka isminin ve analizinin önemini bilirler.

 

Marka ismi analizi sürecinde neler yapıyoruz?

Marka ya da ürün isimlerinizin diğer ülkelerdeki kültürel uygunluğunu ve insanlar üzerinde yapabileceği etkileri araştırıyor ve değerlendiriyoruz. Aday isimlerin her hecesi pozitif veya negatif çağrışımlara karşı titizlikle incelenmektedir. İnceleme sonucunda kapsamlı ve gizli bir rapor hazırlıyoruz. Bu raporda kelimelerin veya hecelerin çağrıştırdığı pozitif veya negatif unsurlar, kültürel çağrışımlar, marka isminin birebir çevirisi ve telaffuz kolaylığı/zorluğu gibi hususlar yer almaktadır. Araştırma ve analiz sonuçlarına göre, bu marka isminin hedeflenen pazarda kullanılmasının neden uygun olacağı ya da olmayacağı özetlenmektedir. Raporun amacı, uluslararası marka ismi geliştirme safhasında uygun küresel seçenekler arasında tercih yaparken size yol göstermektir.

Analiz sırasında şu hususlar araştırılmaktadır:

  • Hedef pazarda marka ismi halihazırda kullanılıyor mu? Hangi sektörlerde kullanılıyor?
  • Marka isminin diğer şirket, ürün ve hizmet isimleri ile benzerliği var mıdır? Benzer isimler hangi şirketler tarafında kullanılıyor ve hangi sektörlerde faaliyet gösteriyorlar?
  • Marka isminin birebir çevirisi veya hedef dildeki kelimelerle benzerliği nedir?
  • Ne tür imajları çağrıştırmaktadır?
  • Negatif kültürel çağrışımlar veya saldırganlık izlenimi veren çağrışımlar var mıdır?
  • Marka isminde konuşma ağzına ait, argo sözler veya deyimler var mıdır?
  • Marka isminin telaffuzu kolay mıdır?
  • Marka ismi akılda kalıcı mıdır?
  • Diğer düşünceler

Sistem Nasıl Çalışır?

Tüm belgeleriniz ve çevirileriniz kendi sunucularımızda saklı kalır. Dilediğiniz zaman dilediğiniz yerde mobil cihazlardan verilerinize ulaşabilirsiniz.

Kesintisiz Hizmet

7 gün 24 saat sorunsuz ve kesintisiz olarak bize ulaşabilirsiniz. Şirketinizin proje yöneticileri ile kendi proje yöneticilerimiz arasında etkin, hızlı ve verimli bir iletişim tesis ediyoruz.

Profesyonel Tercümanlar

Ekibimiz dil yetkinliklerinin yanı sıra kendi uzmanlık alanlarında iş ve çeviri tecrübesi kazanmış, lisansüstü eğitim derecelerine sahip 500+ tercümandan oluşmaktadır.