Dış pazarlarda doğrudan veya internet vasıtasıyla satılacak ürününüzün marka ismi oldukça önemlidir çünkü satış süreci bazı spesifik riskleri barındırabilir. Ürün adınızın hedeflenen ülkelerde olumlu çağrışım yapacağından emin olmanız gerekmektedir. Bu nedenle, marka isminizin çeşitli diller ve farklı kültürlerin bulunduğu hedef pazarlar için uygun olup olmadığını bilmeniz gerekecektir. Marka ismi analizi pazar araştırması ve pazarlama planınızın bir parçası olmalıdır.
Sıradan İngilizce kelimeler bile diğer pazarlarda marka ismi veya marka sloganı olarak kullanılmakta ve istenmeyen sonuçlara neden olabilmektedir. Kullanılacak isimler diğer dillerde tamamen başka bir anlama gelebilir. Bir kelimenin veya ismin söylenişi farklı bir algı meydana getirebilir. Hatta hedef dilde alay konusu bile olabilir. Söz konusu ürünler nihayetinde dış pazarlarda satılacaktır. Dolayısıyla marka isminin veya ürün isminin hedef pazarların dillerindeki çağrışımları en başta araştırılmalıdır. Ürün pazara çıkarıldıktan sonra ismini değiştirmek son derece maliyetli olabilir. Bu nedenle, gereksiz yere risk alınmamalıdır. Kısa bir araştırma olası problemleri hızlıca ortaya çıkaracak ve ileriye güvenle bakmanıza imkân sağlayacaktır. Ayrıca markanız diğer kültürlerde bir varlığa dönüşecektir.